Arama Motorları Nasıl Çalışır?

Arama motorları nasıl çalışır? Şimdi Google gibi arama motorlarının gerçekte nasıl çalıştığını öğrenmenin zamanı geldi. Arama motorları nasıl çalışır?

Google’da (veya başka bir arama motorunda) bir şey aradığınızda, bir algoritma, o arama motorunun “en iyi” sonuç olarak gördüğü şeyi size sunmak için gerçek zamanlı olarak çalışır.

Özellikle, Google , aramanızı en iyi şekilde yanıtlayacak sonuç kümesini bulmak için ” yüz milyarlarca ” sayfa dizinini tarar .

“Çikolatalı kurabiye tarifleri” ni ararsanız, kamyon lastikleriyle ilgili web sayfalarını görmek istemezsiniz.

Bu nedenle Google, her şeyden önce anahtar kelimenizle yakından alakalı sayfaları arar .

Ancak, Google yalnızca “en alakalı sayfaları en üstte” sıralamaz. Bunun nedeni, her arama terimi için binlerce (hatta milyonlarca) alakalı sayfa olmasıdır.

Arama motorlarının üç temel işlevi vardır:

  1. Tarama: Buldukları her URL için koda / içeriğe bakarak İnternet’te içerik araştırın.
  2. Dizin: Tarama işlemi sırasında bulunan içeriği depolayın ve düzenleyin. Bir sayfa dizine girdiğinde, ilgili sorgular sonucunda görüntülenmek üzere çalışır durumdadır.
  3. Sıralama: Arama yapan kişinin sorgusunu en iyi şekilde yanıtlayacak içerik parçalarını sağlayın; bu, sonuçların en alakalı olana göre sıralandığı anlamına gelir.

Arama motoru taraması nedir?

Tarama , arama motorlarının yeni ve güncellenmiş içeriği bulmak için bir robot ekibi (tarayıcılar veya örümcekler olarak bilinir) gönderdiği keşif sürecidir. İçerik değişebilir. Bir web sayfası, bir resim, bir video, bir PDF vb. Ancak format ne olursa olsun, içerik bağlantılar tarafından keşfedilir.

Googlebot birkaç web sayfasını getirerek başlar ve ardından yeni URL’ler bulmak için bu web sayfalarındaki bağlantıları izler. Tarayıcı, bu bağlantı yolu boyunca atlayarak yeni içerik bulabilir ve onu , keşfedilen URL’lerin büyük bir veritabanı olan  dizinine ekleyebilir ve daha sonra bir arama yapan kişi bu URL’deki içeriğin bir için iyi bir eşleşme.

Arama motoru dizini nedir?

Arama motorları, buldukları bilgileri, keşfettikleri ve arama yapanlara hizmet edecek kadar iyi gördükleri tüm içeriğin büyük bir veritabanı olan bir dizinde işler ve depolar.

Arama motoru sıralaması

Bir kişi bir arama yaptığında, arama motorları dizinlerini son derece alakalı içerik için araştırır ve ardından, arama yapanın sorgusunu çözme umuduyla bu içeriği sıralar. Arama sonuçlarının alaka düzeyine göre bu sıralaması, sıralama olarak bilinir. Genel olarak, bir web sitesi ne kadar yüksek sıralanırsa, arama motorunun sitenin sorguyla o kadar alakalı olduğuna inanacağını varsayabilirsiniz.

Arama motoru tarayıcılarını sitenizin bir kısmında veya tamamında engellemek veya arama motorlarına belirli sayfaları dizinlerinde saklamamaları için talimat vermek mümkündür. Bunu yapmanın nedenleri olabilir, ancak içeriğinizin arama yapan kişiler tarafından bulunmasını istiyorsanız, öncelikle tarayıcılar tarafından erişilebilir ve dizine eklenebilir olduğundan emin olmalısınız. Aksi takdirde görünmezsiniz.

Tarama: Arama motorları sayfalarınızı bulabilir mi?

Az önce öğrendiğiniz gibi, sitenizin tarandığından ve dizine eklendiğinden emin olmak, SERP’lerde görünmek için bir ön şarttır. Zaten bir web siteniz varsa, dizinde kaç sayfanızın olduğunu görerek başlamak iyi bir fikir olabilir. Bu, Google’ın istediğiniz tüm sayfaları tarayıp bulamadığı ve sizin istemediğiniz tüm sayfaları bulup bulamadığınıza dair harika bilgiler sağlayacaktır.

Dizine eklenen sayfalarınızı kontrol etmenin bir yolu, gelişmiş bir arama operatörü olan “site: alaniniz.com” dur . Google’a gidin ve arama çubuğuna “site: alaniniz.com” yazın. Bu, belirtilen site için Google’ın dizininde bulduğu sonuçları döndürür:

Daha Yüksek Sıralamalar için 1 Numaralı SEO İpucu

İnsanların seveceği bir web sitesi oluşturun! Arama motorları, insanların en çok sevdiği web sitelerini bulabilmeleri için Web’deki farklı sinyalleri ölçmek üzere tasarlanmıştır. Bu sinyalleri gerçek ve yapay olmayan hale getirerek onların eline oynayın.

Son Haberler

Leave a Comment