Çevrimiçi varlığı olmayan bir marka, kanatsız bir kuş gibidir. En iyi çabalarına rağmen, marka yakın zamanda olması gereken yere ulaşamayacak. Günümüzde şirketler, hedeflerine ulaşmak için doğru internet pazarlama çözümlerine ihtiyaç duyuyor. Bu yazıda, anında sonuç veren dijital pazarlama çözümlerine ve iyi hazırlanmış bir sanal varlığın markanızın fiziksel varlığını nasıl güçlendirip yükselttiğine daha yakından bakacağız.

Dijital Pazarlama Çözümleri Markanızı Tüketicinize Bağlar

Pazarlama, uzun süredir tüketicilerle bağlantı kuran markalarla ilgili olmuştur. Ancak bu bağlantının gerçekleşmesi için doğru zamanda ve doğru yerde olması gerekir. Peki insanlar bu günlerde en çok nerede zaman geçiriyor? Elbette çevrimiçi.

istatistiklere göre, Nisan 2020 itibariyle yaklaşık 4,57 milyar insan aktif internet kullanıcısıydı ve küresel nüfusun yüzde 59’unu kapsıyor.  Hangi iş kolunda olursanız olun, rakiplerinizin olma olasılığınız çok yüksektir. Pazar ne kadar doymuşsa rekabet o kadar şiddetli olur. Bu, rakiplerin arasından sıyrılmak ve çevrimiçi ziyaretçileri çekmek, etkileşim kurmak ve dönüştürmek istiyorsanız, pazarlama çözümlerini dahil etmeniz gerektiği anlamına gelir. Bu kadar çok küresel çevrimiçi kullanıcı, web sitesi ve platform varken, hedef kitlenize ulaşmanın en iyi yolu nedir? Markanızın kimliğine hangi çözümler uyuyor? Tüketici arketipinizle uyumlu mu? Dijital pazarlama hizmetlerine derinlemesine dalmadan önce, en baştan başlayalım.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama, ürünleri ve hizmetleri tanıtmak için internet ve masaüstü bilgisayarlar, cep telefonları ve platformlar gibi çevrimiçi tabanlı teknolojileri kullanan pazarlama çabalarını içerir. Bu platformlar veya kanallar, arama motorlarını, sosyal medyayı, e-postayı ve mevcut  potansiyel müşterilerle bağlantı kurup iletişim kurabilen diğer web sitelerini içerir.

Neden Dijital Pazarlama Stratejilerine Yatırım Yapmalısınız?

Web’i kullanan 4,57 milyar insanla, internet pazarlama çözümleri işletmelerinizin başarısı için çok önemlidir. Çoğu markanın bir web sitesi veya en azından bir Instagram sayfası biçiminde en azından bir miktar çevrimiçi varlığı vardır. Günümüzde tüketiciler, şirketiniz hakkında daha fazla bilgi bulmak için dijital bir varlık bekliyor ve buna güveniyor. Özetle, tüketicilerin markanızı bulmasını, ürünlerinizi satın almasını veya hizmetlerinizi rakipleriniz yerine kullanmasını istiyorsanız, çeşitli pazarlama çözümlerini benimsemeniz gerekir.

Peki, Dijital Pazarlama Stratejisini Bu Kadar Harika Yapan Nedir?

Dijital pazarlama ROI’niz veya yatırım getiriniz, reklam panosu veya basılı reklamcılık gibi daha geleneksel pazarlama yöntemlerinden farklı olarak izlenebilir ve oldukça ölçülebilir. Ayrıca, bir şey çalışmıyorsa veya peşinde olduğunuz sonuçları sağlamıyorsa, iletişiminizi değiştirebilir veya hedef kitlenizi sadece birkaç tıklama ile ayarlayabilirsiniz. Bu basılı reklamınızı başka bir gazetede yeniden yayınlamaktan veya reklam panonuzu farklı bir yere taşımaktan çok daha kolay ve daha az maliyetli değil mi? Pazarlama fonlarını serbest bırakmaktan sorumlu bir grup hissedara pazarlama yatırım getiriniz hakkında rapor vermeniz bekleniyorsa bu özellikle önemlidir.

En Popüler Dijital Pazarlama Hizmetleri Veya Çözümleri Nelerdir?

Harika bir dijital pazarlama stratejisi oluşturmak için alınabilecek sonsuz açılar olduğundan, pazarlama ajansınız işletmenizin hedeflerini ve bütçelerini karşılayan çevrimiçi taktiklerle gerçekten yaratıcı olabilir. Aşağıda, daha popüler pazarlama stratejilerinden bazılarına bir göz atıyoruz ve her birinin işletmenize nasıl fayda sağlayabileceği hakkında biraz daha açıklıyoruz:

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): 

Çoğu kişi interneti çeşitli ürün ve hizmetleri aramak için kullanır. Ve aynı kişiler yalnızca ilk sonuç sayfasında ve bazen de ikinci sayfada bulunan web sayfalarını tıklar. Stratejik ve becerikli SEO uygulamaları, şirket web sitenizi ilk birkaç arama sayfasına itecek, daha görünür hale getirecek ve daha değerli potansiyel müşteriler oluşturacaktır. SEO, tuzuna değer herhangi bir dijital pazarlama stratejisinin temel taşıdır.

Sosyal Medya Pazarlaması(SMM): 

Sosyal medya pazarlaması, diğer tüm çevrimiçi pazarlama etkinliklerini olumlu etkilediği için tüm pazarlama hizmetlerinin bir parçasıdır. Facebook, Twitter, LinkedIn ve Instagram gibi sosyal medya platformları, marka görünürlüğünü önemli ölçüde artırabilir ve şirketinizdeki ilgiyi artırabilir. Her birinin kendine özgü avantajları olan sosyal medya kanallarının insanlara ulaşmanın benzersiz bir yolu vardır. Akıllı SMM uygulamaları, müşterilere dönüşme olasılığı en yüksek olan kullanıcıları hedeflerken, paylaşımları, bahsetmeleri, etkileşimleri ve erişimi artıracaktır.

Tıklama Başına Ödeme(PPC): 

PPC, GoogleAds, Facebook ve Bing gibi platformlarda uygulanır. Adından da anlaşılacağı gibi, reklamverenler yalnızca tıklamalar için veya bir kullanıcı tıkladığında belirli bir açılış sayfasına ödeme yaptığında ödeme yapar. SEO gibi organik yöntemlerle ziyaretçi kazanmanın aksine, web sitenize trafik satın almanın bir yoludur . SEO, uzun vadeli büyüme için harikalar yaratırken, PPC şirketinize hızlı ve etkili bir destek sunacaktır. Pazarlama stratejinize ayıracak bir bütçeniz varsa, ücretli bir medya kampanyası uygulamak hızlı ve tatmin edici bir kazançtır.

Web Tasarımı ve Geliştirme: 

Yüksek kaliteli bir web sitesi, akıllı ve taktiksel bir dijital pazarlama stratejisinin yolunu açar. Kullanıcılar, kullanıcı dostu olmayan veya güncel olmayan bir web sitesine gönderilirse, genellikle pazarlama stratejileri tam potansiyele ulaşamaz. Ayrıca, web sitenizin büyük olasılıkla tüketicilerin işletmenizde sahip olacağı ilk izlenim ve etkileşim olduğunu unutmamak önemlidir. Bu nedenle, özel, mobil uyumlu, arama motoru için optimize edilmiş web sitelerinin şirketinizin genel kazancı üzerinde olumlu bir etkisi olabilir.

İşletmem İçin En Uygun Dijital Pazarlama Çözümü Hangisi?

Erpin dijital pazarlama ajansı, yukarıdaki tüm tekliflerde uzmanlaşmış ekiplere sahiptir. Deneyim ve uzmanlıkla donanmış olarak, hangi hizmetin bir şirketin benzersiz hedeflerini destekleyeceğini ve hızlandıracağını anlarlar. Erpin ayrıca, şirketinizin geleneksel pazarlama yöntemlerini ve kampanyalarını desteklemek ve büyütmek için çeşitli dijital pazarlama hizmetlerini kullanma bilgisine de sahiptir.
Örneğin Erpin’in sosyal medya ekibi, şirketinizin yakın zamanda başlattığı bir dizi web seminerini tanıtmak için bir dizi sosyal gönderi oluşturabilir. Ardından, içerik oluşturma ekibi, web seminerleri sırasında ele alınan konuları daha da genişleten haftalık SEO açısından zengin blog gönderileri yazabilir. Şirketler, hangi dijital caddeye gideceklerini seçerken, tüketici modellerinin, teklifleriyle etkileşimde bulunma ve bağlantı kurma olasılığının en yüksek olduğu yeri incelemeleri gerekecek. Unutmayın, doğru insanlar onu ilk etapta görmezse, bu önemli bağlantı olmayacaktır. Şirketler ayrıca markalarının kimliğiyle en iyi hangi platformların ve yöntemlerin uyumlu olduğunu ve ses tonlarını nasıl yansıtabileceklerini düşünmelidir.

Bir dijital pazarlama hizmeti, doğru şekilde uygulandığında dijital pazarlama çözümleri gerçekten durdurulamaz olabilir. Bütçeniz, marka kimliğiniz ve hedef kitlenizin çevrimiçi olarak tam olarak nerede bulunabileceği ne olursa olsun, Erpin, aynı anda işinizi teşvik edip büyütürken marka bilinirliğinizi ve liderlik oluşturmanızı sağlayacak bir dijital pazarlama stratejisi oluşturacaktır. Dijital pazarlama stratejilerinizi genişletmek mi istiyorsunuz? Markanızı nasıl uçurabileceğimizi görmek için bugün Erpin ile iletişime geçin.

Son Haberler

Leave a Comment